AMPA Ramon Llull

Esteu al lloc web de l'AMPA de l'Escola Pública Ramon Llull de Barcelona. Aquí podreu trobar totes les coses que anem fent.

dimecres, 30 de setembre del 2015

Ordre del dia reunió AMPA setembre. Dimecres 30/9/2015 a les 20.30 h.

Benvolgudes famílies,

Avui  les 20.30h ,a l'escola, fem la primera reunió mensual de l'AMPA.
Esteu tots i totes invitats

Ordre del dia

1.-Organització i projecte pel curs (doc. adjunt).
2.- Informació de comissions (instal·lació rocòdrom, inici extraescolars, etc.)

3.- Reunió direcció.
4.-Diversos.

Gràcies



Comissió d’acollida
Proposta de comissions i calendari reunions

Obrir l’escola, rebre els pares i mares de P-3 i aquells que busquen escola.


  • Dona la benvinguda a pares P-3 al setembre, seguir el procés del pròxim P-3 des del maig    vinent.
  • Preparar les portes obertes al febrer.
  • Seguiment del primer any dels nens a l’escola
  • Donar suport als pares i mares durant el primer curs

Comissió relacions internes


Millorar la participació, el nombre de famílies implicades, el 
clima de l’escola.
  • Reunions periòdiques amb direcció, mensuals, postJunta.
  • Dinamització dels pares i mares dels diferents cursos amb noves activitats, dissabtes   matí.
  • Buscar maneres que el coneixement del que passa a cada grup arribi, i la visió d’escola estigui a cada grup (pares i mares enllaç o delegats?).
  • Facilitar la coordinació entre Junta, representants d’AMPA al Consell Escolar i escola.
  • Demanar setmanalment a les diferents comissions un petit report amb les diferents accions i coordinar-lo amb comunicació per fer la seva difusió interna i externa.
Comissió comunicació

Explicar, difondre i ‘vendre’ tot el què fem.
  •  Gestió i continguts del bloc i de l’app.
  •  Coordinació amb web de l’escola.
  •  Pensar la possibilitat de ser present a xarxes socials, ús de whatsap, cartelleria, etc.
  •  Pensar missatges, cartells i ‘productes audiviosuals’ per millorar l’autopercepcióde les  famílies i l’escola, i la imatge cap enfora.
  • Comunicació interna i externa de les diferents tasques de les comunicacions, a partir dels reports recollits per relacions internes.
  • Crear una bústia de recollida d’opinions, necessitats i/o suggeriments dels pares i mares de l’escola (siguin de l’AMPA o no).
  • Recollir i difondre informacions importants (actes, festes, reunions...) proporcionats per relacions externes.

Comissió crelacions externes


Aprofitar totes les oportunitats externes per l’escola, i vetllar 
pel bon nom de l’escola i ampa al barri i districte.
 
  • Relacions i aprofitar serveis de la FAPAC.
  • Relació amb AMPES del districte i Ajuntament, Consorci.
  • Relació amb entitats barris Fort Pienc i Sagrada Família.
  • Seguiment de les qüestions educatives generals i el seu impacte en l’escola.
  • Ser presents a les portes obertes d’altres escoles i escoles bressol a partir del gener.

Comissió de Festes

Fer viure el calendari festiu de l’any amb diversió i enriquiment cultural i educatiu (Carnestoltes, final de curs, etc.). 
  • Disseny, organització i logística de les festes.
  • Relació amb patis oberts, cinema a la fresca, etc.


Comissió manteniment i seguiment d’obres


Vetllar per la qualitat i el manteniment de les instal·lacions, i  l'execució correcte
de les obres
  • Coordinació i impuls amb l’escola i el consorci d’Educació per al seguiment i bon manteniment i execució de les obres.
  • Seguiment tècnic.

Comissió de llibres


Pensar i aprendre per posar en funcionament el curs vinent, la 
socialització de llibres
 
  • Relacions amb l’empresa externa que ho gestiona, i contactes amb altres escoles per estudiar nous sistemes de socialització de llibres.
  • Coordinació amb l’escola.
  • Involucrar a un grup de pares i mares voluntaris per desplegar-ho.

Comissió extraescolars


Complementar l’educació dels nostres fills i filles amb activitats de qualitat.

Esportives

Vetllar per la diversitat i qualitat de l’oferta esportiva. 


  • Seguiment i optimització del contracte amb l’empresa que porta a terme les activitats
  • Prendre el pols a l’opinió i satisfacció dels pares i mares amb les activitats.
  • Comparar amb altres escoles si la qualitat més la òptima.
  • Vetllar perquè els nens i nenes tinguin el material esportiu adequat i tractar de proporcionar el que sigui necessari per a la correcta realització de les activitats
  • Buscar possibles noves activitats.
  • Activitats adreçades als pares i mares.

No esportives

Vetllar, per la diversitat, qualitat i innovació en les activitats. 
    • Prendre el pols a l’opinió i satisfacció dels pares i mares amb les activitats.
    • Detectar necessitats noves.
    • Seguir el bon funcionament de les activitats.
    • Seguiment i optimització del contracte amb les empreses que porten a terme les activitats.
    • Activitats adreçades als pares i mares.


    Comissió menjar i educar

    Bon funcionament, qualitat i fet educador en el servei de menjador. 

    • Seguiment de la qualitat del servei amb l’empresa que el porta i pont entre menjador i famílies.
    • Seguiment nombre de monitors i monitores.
    • Seguiment i suport d’activitats educadores en horari de menjador.
    Comissió casal

    Vetllar per la qualitat del servei i la satisfacció de les necessitats dels pares i les mares.

    • Contractació de les empreses que realitzaran les activitats dels casals de Nadal, Pasqua, Juny i Estiu.
    • Detecció de noves necessitats i demandes.
    Comissió famílies dins l’escola


    Pensar activitats de participació de les famílies en el fet  educatiu. Reforçar-ne
    la implicació de les famílies.
    • Colònies, dia del menjador, explicar contes els divendres als grups d’infantil, Sant Jordi, explicar professions dels diferents sectors professionals als nens del cicle superior, etc.
    • Coordinació amb l’escola d’aquestes o altres propostes

    Comissió xerrades i conferències

    Buscar temes d’actualitat i d’interès per la comunitat educativa i portar persones de les puguem aprendre.

    • Buscar conferències interessants dins l’àmbit educatiu
    • Coordinar-se amb l’escola, per tal d’establir un calendari conjunt i tractar que el màxim nombre de membres de la comunitat escolar hi pugui assistir.
    • Coordinar-se amb altres comissions per fer-ne difusió.

    Junta.
    reunions mensuals

    CALENDARI: Fixar tots els darrers dijous de cada mes a les 20.30h, de setembre a juny.

    - President: suport i coordinació comissions.
    - Tresorer: finançament i gestió econòmica, fundraising. (Pensar si algú s’hi pot sumar per
       buscar noves fonts de finançaments, presentar-nos a subvencions noves, etc.)
    - Secretaria: actes i documentació.
    - Vocals responsables de les comissions.
    - Socis i sòcies.

     2 assemblees a l’any:


    Millorar la participació, la devolució d’informació i mirar 
    d’implicar més les famílies.
    • Primer dimecres de febrer: pressupost i balanç.
    • Darrer dimecres de juny: comiat del curs, balanç del curs acabat i reptes per al curs següent.

     
    Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Best Buy Printable Coupons